25 juli: San Diego (CA) - Palm Springs (CA)

Palm Springs, CA

Palm Springs, 23.10 lokale tijd, 33 graden….
Dat geeft wel aan hoe warm het hier overdag was. De temperatuur klom snel omhoog na het wegrijden uit San Diego!
Gisterenavond hebben we gezellig gegeten in het restaurant behorende bij het hotel, 1 portie heerlijk pittige kipvleugels vooraf besteld (Eddy heeft meteen het recept gevraagd), En een heerlijke New York steak met salade en frietjes als hoofdgerecht. Nog even op het minibalkon naar de gebeurtenissen in de stad gekeken en lekker geslapen, toch nog wakker geworden van de treinen met minutenlangdurendemegahardetoeter dus die gaan ‘s nachts ook gewoon door.

Onderweg nog gestopt bij March airbase, (eerst kwamen we langs Miramar ook een heel bekende) waar net een groot bakbeest de lucht in ging. Verder was er helaas weinig te zien. Om een uur of een waren we bij het hotel, buiten boven de 40 graden, daar wil je niet zijn als je uit een auto met airco komt! Palm Springs ligt ook gewoon in de woestijn dus de temp is niet verwonderlijk. De kamer is prima en ruim. We hebben eerst nog de nodige boodschappen gehaald (zoals een grote bus popcornmais voor thuis) en zijn toen even gaan dobberen in het zwembad hier wat veel te warm water heeft dus verfrissend was het niet. Maar toch heerlijk.

Om een uur of zeven hadden we eindelijk uitgezocht waar we wilden gaan eten, op loopafstand, Lyons English Grille. We wilden nog eens een keer heerlijk gemarineerde ribbetjes eten en die zouden daar te vinden zijn. Helaas was er geen leven te bekennen, gesloten. Hebben wij weer. Trouwens, Palm Springs is überhaupt redelijk verlaten, het leven zal hier wel pas ver na die hete maanden weer op gang komen. We zijn een heel stuk doorgelopen en aangezien er geen restaurant meer op ons pad kwam zijn we de Pizzahut maar eens ingegaan! Hebben we dat ook eens gedaan!
Uiteindelijk heerlijk gegeten, vooraf een grote portie hete kipstukjes zonder bot, saladebar en allemaal cola met refill. Oh ja ook nog pizza natuurlijk, er was medium of large…. onze magen kozen alle vier voor large…. we hebben iets meer dan een kwart opgekregen dus liepen met grote dozen terug over de verlaten straat en eten waarschijnlijk vandaag weer pizza.

Martijn en Tes zijn laat nog even gaan zwemmen, ook niemand te zien dus het bad voor hen alleen.
Morgen rijden we in een uur of vier naar Scottsdale terug, waar alles begon. We gaan dan proberen van onze grote verzameling onordelijke spullen weer een paar nette reistassen en koffer te maken….tot dan!

Hotel: BW Inn, Palm Springs

Previous

26 juli: Palm Springs (CA) - Scottsdale (AZ)