8 juli: Scottsdale - Sedona (AZ)

Sedona, AZ

Zo, op dit moment is het hier half vier in de middag en we zijn al weer bijna 24 uur op…. Gisteren hebben Eddy en ik nog snel een paar broodjes + een reuze beker cola/dr pepper gehaald bij de McDonalds die vlakbij ons hotel was. Na de landing in Phoenix duurde het een flinke tijd voor we langs de douane waren (vingerafdrukken, foto maken, vragen stellen over ons verblijf etc). Toen met de shuttleservice naar de car rental op het vliegveld om de auto te halen, daarna naar ons hotel in Scottsdale, uiteindelijk waren we daar om ca 20.45. Veel zin om nog ergens te gaan eten hadden we niet meer, vandaar de Mac. Onderweg daar naar toe hebben we onze ogen al uitgekeken!

Maar goed, tegen kwart voor elf gingen we dan toch slapen (zo’n 25 uur op de benen). Helaas… tussen vier en half vijf in de ochtend was iedereen wakker. Martijn vroeg nog vertwijfeld of we gek waren maar ook hij hoorde even later bij de levenden. Dus maar koffie gezet in de kamer, ook nog koffie gehaald bij de Starbucks in het hotel, tassen en koffers heringepakt en de plannen voor deze dag besproken. Om half acht zaten we in de auto op weg naar een superstore Walmart in Phoenix om o.a. een koelbox te kopen en wat levensmiddelen voor vandaag. Wauw daar had ik wel een dagje kunnen doorbrengen! Uiteindelijk daar op de parkeerplaats ontbijt/lunch op (broodjes gemaakt) en vervolgens richting Sedona vertrokken. Dat was geen bijzonder lange reis, onderweg zijn we de weg even afgereden om een paar van die gigantische cactussen die overal staan te bekijken, maar we waren net uit de auto gestapt toen Martijn en Tessa hoorden dat er geschoten werd vlakbij (waarschijnlijk op wild want we reden ook over zo’n rooster). Dus als een haas weer de auto in, nog verderop gestopt bij een officieel uitkijkpunt over de Black Canyon

en toen maar door naar Sedona. Daar bleken hele leuke winkeltjes te zijn, allemaal in westernstyle… we hebben wat rondgekeken, een heerlijke portie ijs gekocht. (voor mij lekkere koude ijskoffie) en Tes vond een artikel van haar lange westernverlanglijst! Overal waren heerlijk verkoelende vernevelaars waar je onder kon gaan staan, met uitzicht op Oak Creek Canyon.

Vanmiddag nog even een koele duik genomen in het zwembad van het hotel (Sedona Super 8 Motel), nu aan een lekkere rosé en straks eens kijken waar we gaan eten.
Morgen richting Flagstaff en Grand Canyon.
Onwerkelijk dat we hier gewoon rondrijden in Arizona!

Previous

9 juli: Sedona - Grand Canyon (AZ)