7 juni: Amsterdam - Las Vegas (NV)

Zo! Het is nu in Nederland bijna 9.30 en hier in Las Vegas bijna 0.30 uur.
Dat wil ook zeggen dat we best aardig lang op de been zijn en nu echt toe zijn aan een aantal uren slaap.
Ondanks alle tegenslagen met vertragingen kunnen we toch terugkijken op een zeer geslaagde heenreis maar daarover zo meer.

Over de heenreis naar Schiphol dinsdag hebben we zo’n 5 uur en een kwartier gedaan, door een vertraagde bus de trein in Middelburg gemist en terwijl we op de volgende aan het wachten waren hoorden we dat de trein niet verder zou rijden dan Kruiningen vanwege een aanrijding met een persoon. Dat begon leuk. In Kruiningen mochten we de trein verlaten om op een station in de wind en regen te wachten op bussen ‘die besteld waren’. Na heel lang kwamen ze dan eindelijk en konden we verder. Gelukkig hadden we tijd genoeg. We slapen in het Van der Valk hotel.

Op woensdag spraken we om 9.00 uur met Margit af op Schiphol, we zouden eerst onze koffers inchecken maar wij als wereldreizigers hadden geen idee waar dat zou moeten. Dus maar met koffers aan de koffie gegaan, gezellig!

The flying burger, onderdeel van het 2e drie gangen menu

Het werden spannende uren tot we het vliegtuig in zouden mogen, Margit heeft de mogelijkheid om speciale reizigers een beetje meer in de watten te leggen, wel afhankelijk van een aantal factoren. In ieder geval zou ze gaan proberen om ons in de business class te krijgen!!! We kregen precieze instructies, wat later aan boord gaan, mogelijk nog een berichtje krijgen… en wij maar in de zenuwen afwachten. Maar, het is gelukt! Als 2 VIP’s (want dat moet je haast zijn om die stoelen te kunnen betalen) werden we naar onze stoelen gewezen, jawel hoor full-flat stoelen met 207cm ruimte als je in je bed ligt op een normaal hoofdkussen onder een grote deken, een ruisonderdrukkende koptelefoon, 43cm tv scherm! En dan hebben we het nog niet over de maaltijden, snacks en drankjes. 2 x een 3 gangen keuze menu, super de luxe snacks tussendoor, een portje bij je kaasplankje en natuurlijk metalen bestek en gewoon serviesgoed. Natuuuuuurlijk niet steeds mensen die langs je heen naar het toilet moeten lopen want ‘wij’ hadden een toilet speciaal voor de business…. ik ben er wel wat vaker geweest om de refreshing face mist, deodorant en bodylotion te gebruiken

Het was niet normaal. We vonden het bijna jammer dat de 11 uur voorbij waren. Grote dank aan Margit natuurlijk!! Ook leuk om haar eens aan het werk te zien trouwens!

Groenland

Maar nog even terug naar de realiteit, doordat de wind zo sterk was in Amsterdam werd er maar 1 startbaan gebruikt en liepen we vertraging op wat weer inhield dat we onze aansluiting in Los Angeles zouden missen. Margit heeft aan boord al geregeld dat we omgeboekt werden naar een latere vlucht, dat was ook al weer voor ons gedaan!

Eenmaal in Los Angeles aangekomen hebben we een heel circus doorstaan, douane, op de foto, handscan, bodyscan, alles weer uit je tassen etc. Ook de koffers moeten opnieuw ingecheckt worden als je doorvliegt. Al met al heeft ons dat nog zoveel tijd gekost dat we pas om 18.15 bij de gate zaten (het boarden naar Las Vegas zou om 18.25 beginnen). Maar ook dat vliegtuig had vertraging. Om een lang verhaal kort te maken waren onze voeten best versleten van al het geloop in de luchthavens, kwamen we met de shuttleservice bij Alamo aan waar we thuis al ingecheckt hadden. Daarom kun je dan gewoon naar de rij lopen met jouw categorie auto’s en er 1 uitkiezen. Dat werd een GMC terrain, daar kunnen we het wel in uithouden de komende weken!

Vandaar door het drukke verkeer naar het MGMgereden, ingecheckt  en om 22.00 waren we op onze kamer. We hebben ons niet opgefrist of omgekleed, het was al laat en we zouden nog vrienden uit Nederland ontmoeten die hier ook toevallig zijn, na heel wat heen en weer geapp haha hebben we Berry en Hans gevonden in dit giga hotel. We hebben alle vier een wijntje besteld, zo van ‘ach ja doe maar een wijntje’ (en we zaten echt niet in een sjieke tent), de rekening was $ 51 …… jeetje zeg! Het is er bij 1 gebleven.

Snel gedoucht op de kamer en aan het schrijven geslagen. Er zijn nog vele details die er nu vast niet bij staan maar ik wil graag mijn plek naast de inmiddels slapende Eddy innemen in bed! Morgen op pad!

Overnachting: MGM Grand Hotel, Las Vegas

Previous

8 juni: Las Vegas (NV) – Lone Pine (CA)