13 juni: La Quinta

Vanmorgen zijn we na een heerlijk ontbijt hier in het hotel rond 9.00 uur op pad gegaan. We zijn als eerste naar Indian Canyons gereden wat bekend staat om zijn mooie trails en dat was ook zo, we hebben een prachtige wandeling gemaakt (het was toen al 30 graden) met een lichte klim, over en langs rotsen en door een oase met watervalletjes en palmbomen. Schitterend en gelukkig hadden we ieder een volle fles water bij ons want we liepen voornamelijk in de zon.

Een hagedis, we zagen er veel op de rotsen.

Daarna hebben we tickets gekocht voor de Palm Springs Aerial Tramway om in 10 minuten tijd naar 2595 meter te stijgen over de Chino Canyon. Dat was wel een belevenis!

De vloer waar je op staat in de gondel draait langzaam rond zodat je een 360 graden rondom uitzicht hebt (stijl omhoog!!!). Boven heb je een spectaculair uitzicht over de woestijnstadjes zoals Palm Springs, Hot Springs, La Quinta en nog veel verder. We aten wat en dronken een drankje op het terras, het was daar boven 15 graden (in het dal was het voor we omhoog gingen al 38 graden) maar in de zon was het nog steeds heerlijk vertoeven.

Na thuiskomst in het hotel zijn we heerlijk een paar uurtjes aan het zwembad gaan liggen in de zon (zo lang je dat kon volhouden dan)! Als je in het zwembad lag was het niet mogelijk om met je handen of armen op de rand leunen, ook al maakte je de rand nat, zo heet waren de stenen. Maar alsnog hebben we genoten en het eerste kleurtje zit er na vandaag wel op.

Vandaag maken we gebruik van de keuken die in onze kamer zit en gaan zo onze eigen maaltijd koken.

Morgenochtend zijn we van plan om nog even te gaan zwemmen en zonnen, we hoeven pas om 12.00 uur uit te checken. Dan rustig op weg richting Goodyear in Arizona om Gertry en Joseph te ontmoeten waar we veel zin in hebben.

Vandaag reden we 103 km.

Previous

14 juni: La Quinta (CA) – Goodyear (AZ)

12 juni: Ventura (CA) – La Quinta (CA)