17 Augustus: Mt Hood (OR) - Mosier (OR)

Net voor het slapen gisteravond keek ik nog even naar de vlucht van Martijn en Elise en zag dat hun vlucht van Denver naar Portland plotseling 3 uur vertraging zou hebben. Ze zouden om 9.50 landen maar dat zou er nu anders uitzien. Om 6 uur ‘s ochtends zag ik een bericht van Martijn dat inderdaad het hele vluchtschema vlak van te voren overhoop gegooid was (ook al had ik blijkbaar naar de verkeerde vlucht gekeken), hun route werd nu ipv Springfield-Denver-Portland -> Springfield-Houston-San Fransisco-Portland en wij konden ze niet meer om 9.50 afhalen maar om 15.15! Dat werd voor ons een langere dag dan gedacht maar voor Elise en Martijn helemaal, zeker omdat ze om 3.45 vanmorgen al waren opgestaan.

Dus zijn wij maar wat rustiger vertrokken, we hadden eigenlijk niets meer te doen tot we ze konden ophalen. Maar Tessa zag haar kans schoon en vandaar dat we een paar uur later al bij een Bootbarn in Portland stonden. Roberto en Tes hebben beide een mooi paar cowboy boots gekocht waar ze nog heel veel Jaren plezier van willen hebben.

Daarna zijn we alvast boodschappen gaan doen voor de komende dagen, Eddy en Roberto bleven in de camper. Vlak naast onze geparkeerde camper ontstond nog een ruzie waarbij uiteindelijk een van de personen een wapen trok vertelden ze toen Tes en ik terug kwamen. Gelukkig gebeurde er niks verder en arriveerde de politie al snel.. We zijn maar niet op het parkeerterrein van Walmart blijven staan haha, de rest van de tijd hebben we doorgebracht op een parkeerterrein ergens bij een water waar het wat rustiger en veiliger was haha. Daar heb ik het eten voor vanavond alvast voorbereid, omdat het kan en na het ophalen van Martijn en Elise moeten we ook nog een stukje rijden dus echt heel vroeg zouden we niet op de camping aankomen.

Parkeren lukte niet bij het vliegveld dus hebben we wat rondes gereden langs de terminal tot we bericht kregen dat ze geland waren. Tes en Roberto hebben we gedropt tijdens 1 van die rondes om ze op te wachten, een ronde later stonden ze klaar langs de stoep en eindelijk waren we met z’n zessen! Tessa en Roberto hadden Martijn natuurlijk ook meer dan een jaar niet gezien (en Elise nog helemaal niet net als wij). Maar we gingen direct op pad want stilstaan daar mocht helemaal niet. Op naar de camping om bij te praten! We reden een eind langs de Columbia River, het eerste stuk zagen we er niet veel van maar verderop werd de omgeving prachtig, hoge rotsen langszij en de rivier is ontzettend breed met aan 2 kanten spoorlijnen waar de enorm lange goederentreinen over rijden (we telden een keer 105 wagons). De staatsgrens Oregon-Washington loopt precies door de rivier.

Aangekomen op onze camping met een mooie plek met uitzicht op de rivier hebben we eerst eens goed bijgepraat, cadeautjes uitgewisseld en het verhaal gehoord van Martijn die Elise officieel ten huwelijk vroeg afgelopen week met ring en al! We aten nog lekker buiten en zijn vroeg onder de wol gekropen. Tessa en Roberto hebben heel lief aangeboden om hun slaapplaats af te staan aan Martijn en Elise en te gaan slapen op het bed van de dinette (waar Roberto net in past).

Vandaag reden we 204 km.

Overnachting: Memmaloose State Park, Mosier

Previous

18 Augustus: Mosier (OR) - Sublimity (OR)

16 Augustus: Madras (OR) - Mt Hood (OR)