6 Augustus: Livingstone (MT) - Yellowstone NP (WY)

Hoi iedereen, we wisten al dat we waarschijnlijk geen internet zouden hebben eenmaal aangekomen in Yellowstone en dat bleek ook zo te zijn. Om bij het begin te beginnen, na een prima nacht en idem dito ontbijt zijn we rond 9.30 vertrokken richting Yellowstone NP. We kwamen bij de North Enterance aan met als gevolg dat Mammoth Hot Springs met zijn terassen als eerste op de to do list stond, helaas bleken wij niet de enige bezoekers en daarom hebben we Roberto en Tessa alvast afgezet bij een boardwalk en zijn wij op zoek gegaan naar een parkeerplek wat verder weg (en die vonden we gelukkig).

Eddy en ik liepen vanaf daar er naar toe en kwamen Roberto en Tes een eindje verder weer tegen. We liepen hier en daar rond om de te zien wat we wilden zien en zijn toen weer naar de RV gelopen.

We klommen vandaag tot zo’n 2250 meter hoogte, voor tijdens het klimmen zit er een “tow haul” knop bij het stuur, als je die induwt regelt de RV zelf het afremmen op de moter tijdens afdalingen. We kwamen wegwerkzaamheden tegen, 30 minuten vertraging. We kwamen een nieuwe file tegen, 30 min vertraging (van de laatste weten we dat het kwam doordat een RV besloot op de - veel te smalle weg - te gaan keren (?) waardoor de RV achteruit in de berm vast kwam te zitten. Het bleken Aziaten te zijn -.- hoe slim kun je zijn om een grote camper te willen keren op een smalle overvolle weg?

We vervolgden onze weg richting “The Grand Canyon of Yellowstone” , een diepe kloof uitgesleten waardoor de Yellowstone River stroomt alvorens met een donderend geweld naar beneden gestort te worden. Om dat spectakel te zien is het gelukt om een parkeerplaats te vinden, dat is niet makkelijk want we gingen in file het parkeerterrein op.. laat staan dat er zomaar ruimte is voor een lange camper. Het is een afdaling over een pad wat zig-zag gemaakt is tegen de rug van een hoge heuvel/berg, we telden 9 paden die best lang en steil zijn. Maar dan sta je daarna wel boven de plek waar de “lower fall” naar beneden valt de canyon in, heel mooi!

Tijdens het verder rijden zagen we wat mensen langs de kant van de weg staan turen wildlife dus! Wij kropen er voorbij in de RV (een nadeel want die gooi je niet zomaar even aan de zijkant van de weg als je even wilt stoppen) en zagen een grizzly bear rondsnuffelen achter de bosjes. Dat is ook precies wat de foto laat zien haha.

We reden verder richting de camping voor vanacht gelegen bij de West-Enterance van het park. Een mooie camping, heel ruim en in de bossen gelegen. Er is in heel Yellowstone geen bereik voor telefoons, in ieder geval niet voor die van ons. Op de camping hangen 2 noodtelefoons waarmee je 911 kunt bellen en thats it. Ook verder geen stroom of andere aansluitingen voor de camper, er zijn wel toiletten maar ook geen douches. We kwamen om 16.15 aan en zijn het eten voor vanavond gaan maken (wraps met gehakt/groenten/saus en kruiden) en lekker buiten gaan zitten terwijl we wat spelletjes speelden met het valsspelende koppel Cantatore-Jansen.. En we hadden geen problemen met de camper vandaag!

Het was een bewolkte dag maar met een prima temperatuur. Er staan bij elke kampeerplek grote containers waar je spullen in op kunt bergen als je met een tent kampeert, er mag niets buiten blijven ivm beren die daar op af komen. Geen etenswaren natuurlijk maar bijvoorbeeld ook geen deodorant. Rond een uur of 22.00 gingen we slapen.

Vandaag reden we 164 km.

Overnachting: Madison Campground, Yellowstone NP

Previous

7 Augustus: Yellowstone NP (WY) - Moran (WY)

5 Augustus: Hall (MT) - Livingstone (MT)