9 Augustus🎈: Palisades (ID) - Picabo (ID)

Vandaag stonden we wat extra vroeg op zoals al geschreven, natuurlijk hebben we eerst Tessa gefeliciteerd met haar verjaardag! Inmiddels heeft ze al in veel verschillende landen haar verjaardag gevierd, Amerika is niet voor het eerst maar wel de staat Idaho. Het weer ziet er beter uit dan gisteren gelukkig, regen is toch niet iets waar je op zit te wachten tijdens je vakantie. We hebben ontbeten en gedoucht, er zijn prachtige privé badkamers hier met ruimte voor een toilet, wastafel en douche en dat omgeven door mooi hout en tapijt op de grond. Niet slecht! Ook heeft Eddy de dinette omgebouwd tot bed, om eens te kijken hoe groot dat is. Het is nog niet zeker of Martijn en Elise in een tent zullen gaan slapen of in de camper (een camper heet in de USA dus een RV), nu weten we dat er op het dinette-bed nog best 2 personen kunnen slapen in ieder geval.

We vertrokken tegen 9.00 uur, op weg naar Walmart en Bootbarn. Er zijn hier oneindige vlaktes met akkers waar onder andere tarwe en aardappelen op verbouwd worden, oogsten is hier een ander verhaal dan in Nederland! Al met al waren we zo’n 1 uur verder voor we weer op weg gingen maar met veel plezier gewinkeld natuurlijk!

Nu kwamen we op een weg die vele kilometers doorging in “het niets”, geen huizen, geen parkeerplaatsen, alleen heuvelachtig landschap met bergen verweg. Het waaide hard onderweg, Eddy had zijn aandacht nodig maar we kunnen ons indenken dat als je in je eentje in een auto zit het goed mogelijk zou zijn dat je zomaar in slaap valt tijdens zo’n rit. Maar ons geduld werd beloond (misschien na het eten van door Tes en Roberto gemaakte boterhammen onderweg-wat niet mag want je mag natuuuurlijk niet uit de gordels om rond te lopen in de RV) want we kwamen aan bij Craters of the Moon! Geen van ons waren daar geweest, het is een groot gebied, veel groter dan wij dachten want het beslaat ruim 3000 km2. Het is ontstaan door vulcanische activiteit die 15000 jaar geleden begon in de “Snake River Plain” en uiteindelijk zorgde voor het lavalandschap zoals het nu is. We bezochten het visitor center om wat te leren over het ontstaan en daarna hebben we de weg gereden die langs alle bezienswaardigheden voerde. Het mooist was het beklimmen van een hoge “cone” waarna er een mooi 360? view was over Craters. De grond ligt daar bezaaid met glinsterende vulkaansteentjes, we konden het niet laten om er een paar (misschien een zakje vol) mee te nemen in de hoop dat we zonder problemen daarmee door de douane komen.

Bij de volgende halte zijn Eddy, Roberto en Tessa naar een grot gelopen, ik bleef even in de camper achter om koffie te zetten en alvast aan het blog te werken. We reden daarna nog ongeveer 45 min naar onze camping voor vannacht, dat viel uiteindelijk niet tegen ondanks dat er een airstrip vlak langs ligt. Wel kwam er een dreigende lucht over die zorgde voor een paar flinke windvlagen waardoor we alsnog naar binnen zijn gegaan om te eten en een spelletje te spelen alvorens lekker onder de wol te gaan.

Morgen rijden we het Sawtooth Wilderness gebied in voor 2 nachten, we weten nog niet of we daar internet hebben dus mocht er een pauze zitten in de posts dan weten jullie waarom!

Vandaag reden we 274 km.

Overnachting: Picabo Angler RV Park, Picabo

Previous

10 Augustus: Picabo (ID)- Stanley (ID)

8 Augustus: Moran (WY) - Palisades (ID)