18 Mei: Amsterdam - Denver (CO)

Goedemorgen vanuit een grijs Colorado!

Het is hier nu half acht en natuurlijk waren we al veel te vroeg wakker.. maar ja dat gaat even duren voor onze inwendige klok gelijk loopt.  Na een rustige reis richting ons hotel waar we van woensdag op donderdag sliepen, troffen we Martijn in de drukte van Schiphol. Koffers ingecheckt, niet te zwaar ondanks wat extra spullen die we bij ons hadden (“er ligt een klein stapeltje met kleding.. mochten jullie plek over hebben kunnen jullie dat misschien meenemen?” Aldus Tes toen ze met Jacob bij ons was een paar weken geleden).  Plus we hebben ook rekening moeten houden met warmere kleding terwijl we andere keren in juni/juli/aug in de USA waren en niet eens een jas bij ons hadden!

Voor Eddy en mij de eerste keer vliegen met een dreamliner, fijn was al dat er bijna de helft minder mensen in gingen dan het vliegtuig wat we naar Kaapstad hadden. En iets grotere plekken en zachtere stoelen! We zaten in de middenrij, Eddy en ik aan de buitenkant en Martijn in het midden wat prima was.

Na een rustige vlucht kwamen we aan in Chicago waar we alle security weer doorlopen  hebben om te boarden voor onze vlucht naar Denver. We hadden al gezien en via Tes gehoord dat er wat buien in de lucht zaten daar, achteraf hebben we nog geluk gehad dat we überhaupt vlogen want half de middag werden de vluchten naar Denver tijdelijk gecancelled 😲 Gelukkig viel het nog mee en konden we de buien omzeilen, alleen een minuut of 20 voor de landing kwamen we nog net niet los uit onze stoelen door hevige turbulentie. Dat was schrikken gelukkig was het maar kort! Zo heftig hadden wij het nog niet meegemaakt.

Het schijnt normaal te zijn rond Denver maar fijn is het niet haha. Maaaaar we zijn veilig geland en hebben de koffers gehaald en de auto bij Alamo. Hoe fijn toch dat je daar binnenkomt, direct naar je auto loopt waar de sleutels al inzitten. Even met de auto langs het hokje bij de uitgang en klaar is kees.

Wel een beetje jammer dat we nog meer dan een uur door de spits in Denver moesten rijden om bij het hotel te komen, achteraf een beetje onderschat hoe moe je dan al bent! Het hotel was heel prima gelukkig. En al snel stonden Tes en Jacob aan de deur te kloppen! Met onze ogen op half zeven zijn we in een minuut of 5 naar een rustig en all American restaurant gereden in Morrison (Red Rocks Grill) en hebben daar snel bijgepraat met een hapje en drankje. Voor ons idee hebben het nog net gered om lopend de kamer van het hotel weer binnen te komen haha wat waren we kapot. Na een douche gingen we hoopvol slapen (rond 21.15 plaatselijke tijd dus in Nederland 5.15) want als je zo moe bent slaap je toch minstens 9 uur.. nee dus want meer dan 7 uurtjes is het niet geworden als we dat al hebben gehaald. En natuurlijk speelde de vermoeidheid van de reis naar Zuid Afrika nog een rol, zondag thuis en donderdag alweer in Denver hakt er toch wel in bij deze oudjes 😉

Vandaag reden we 82 km.

Overnachting: La Quinta Inn & Suites, Littleton

Previous

19 Mei: Littleton (CO) - Estes Park (CO)