14 en 15 september: Brightwood - Beaverton

Breakfast bar

Zaterdag 14 september

Een lekkere luie opstart vandaag, rustig ontbijten en bedenken of er nog wat ondernomen gaat worden. Dat kwam uiteindelijk neer op een wandeling voor Tes en Eddy met Fox in een mooi gebied vlak bij de cabin en een mountainbike rit voor Jacob. Ik heb op het gemakje alle bagage uitgezocht want morgenochtend moeten de koffers klaar staan. Ondertussen lekker buiten gezeten want het is heerlijk weer. Toen iedereen weer terug was hebben we nog heel wat afgepraat want het besef daalt weer in dat we elkaar opnieuw lang niet zullen zien (natuurlijk spreken we elkaar regelmatig maar dat is toch heel anders dan live!).

Tessa en Jacob hebben heerlijk gekookt terwijl Eddy en ik met een glaasje in de jacuzzi zaten 😎na het eten zijn Tessa en Jacob het warme bad ingestapt waarbij ze getrakteerd werden op een wolkbreuk wat ook weer genieten is als je dan buiten zit! We hadden niet veel energie om nog een spel te gaan doen dus de rest van de avond wat tv gekeken en gelezen.

Zondag 15 september

En toen was het zover, de laatste dag van deze vakantie is aangebroken 😔 We stonden vroeg op, aten onze laatste bacon met eitjes en hebben alle spullen ingepakt die er nog stonden. Dat was voornamelijk eten en andere keukenspulletjes, Jacob en Tes konden heel wat meenemen gelukkig. Alles netjes achtergelaten en zo gingen Tes en Jacob richting hun huis en wij ook die kant op. We hebben een lange route gekozen want aangezien we pas later in de middag kunnen inchecken in ons hotel zijn er nog wat uurtjes over haha. We hebben ze ingevuld met wat shoppen, kleding en een aantal dingen van het -mee naar huis nemen lijstje- wat standaard in de telefoon is opgeslagen. Onderweg was het flink druk op de weg, we vroegen ons af wat iedereen toch gaat doen op een zondag (en niet in de kerk zit). Maar nog steeds genoeg te zien voor ons onderweg en steeds maar denkend aan het platte drukke Nederland waar we dinsdag weer rondrijden. Mochten we de loterij winnen hebben we een heel mooi huis gezien wat te koop staat in Brightwood, slechts $ 1.2 miljoen 😊

Na al het shoppen zijn we naar het hotel gereden, althans met een omweg want ik had het hotel waar we de 1e nacht sliepen ingegeven. Het hotel is niet voor herhaling vatbaar maar verder oké voor een nacht. Het mooie balkon van de foto’s bleek een looppad voor je schuifdeur te zijn zonder een stoel of wat buiten dus tja.

We hebben de koffers verder gereed gemaakt en alle nieuwe aankopen erin verwerkt, de weegschaal geeft een gevaarlijke 23kg aan dus dat wordt morgen afwachten op het vliegveld!

Voor vanavond hebben we een vroege tafel gereserveerd bij Oswego Grill samen met Tessa en Jacob en daar heerlijk gegeten. Gelukkig hadden we gereserveerd want ondanks dat het erg groot is hadden wij waarschijnlijk de laatste tafel vlak bij de keuken😅Maar het eten was er niet minder lekker om! En tja dan is het moment weer daar om afscheid te nemen, tranen op de parkeerplaats het is niet anders. Wat gaan we het lijflijk bij elkaar zijn weer missen. Op zulke momenten denk je echt ‘dit is niet oké’ maar verstandelijk weet je dat het echt wel oké is en dat dat gevoel ook weer wegebt. Misschien kunnen we dat loterij geld (dat komt vast ooit een keer) beter gebruiken om elke 3 maanden heen en weer te reizen want gelukkig hebben we nog een lief kind en die woont in Nederland 🥰

Morgen staan we vroeg op, ontbijten snel wat en gaan dan richting het vliegveld van Portland, PDX.

De foto’s zijn voornamelijk wat kiekjes van onderweg vandaag.