27 augustus: Tigard - Bend (OR)

We hebben rustig kunnen slapen! Geen geluid gehoord uit de kamer naast ons en na een uurtje of 7  slaap werden we ‘pas’ wakker. Tijdens het ontbijt draaide er een wasje, wat hier $ 1,50 kost per was- of droogbeurt. Onze spullen inpakken was zo gebeurd dus om 9.00 uur reden we weg bij het hotel. Het is nog maar een graad of 17 maar de temperatuur klimt vandaag nog naar de 25 graden.

Onze eerste stop was in Salem, de hoofdstad van Oregon. We wilden een kijkje nemen bij het Riverfront Park, wat naast de Willamette River gelegen is, dus daar geparkeerd en rondgewandeld. Even bij de raderboot ‘Queen Willamette’ gekeken, je kunt daar tochtjes mee boeken zoals een lunch van 1 uur (à $ 65). Er is ook een carrousel waarvan alle dieren door vrijwilligers met de hand uit hout gesneden en geschilderd worden. We reden nog even naar het Oregon State Hospital, een psychiatrisch ziekenhuis wat vooral bekend is door opnames die er gemaakt zijn voor ‘One Flew Over the Cuckoo’s Nest’. Het is gebouwd in 1883, er was veel te doen over de behandelingen die er werden uitgevoerd zoals lobotomie en elektroshocktherapie.

Vanaf Salem reden we een prachtige weg door de bergen. Bij een klein tankstation was het tijd om een colaatje en wat beef jerky te kopen 😊 We stopten bij de Detroit Dam, liepen de dam een stuk over waar alleen een paar vissers waren. Een eind van ons vandaan vloog een Osprey (visarend), helaas net te ver om een scherpe foto te kunnen maken.  Een stukje verder zijn we gestopt bij Detroit Lake, geliefd door booteigenaren gezien de vele lege trailers die er stonden. Daar maakten we een boterhammetje want het was alweer ver na lunchtijd.

Nog een uurtje verder door bossen en langs rivieren met af en toe zicht op een besneeuwde bergtop, geen straf! Ook zagen we veel zwartgeblakerde bomen overgebleven van de bosbranden die hier huis hebben gehouden. Eenmaal in Bend aangekomen besloten we bij Subway een broodje te laten maken wat we als avondeten gebruiken. Lekkere dingen op een flatbread (ik geloof dat die van Eddy ‘the Beast’ heette haha). Even zoeken waar we moesten zijn voor de condo die we gehuurd hadden, helaas een paar trappen op met de koffer, koelbox en andere spullen maar dat hoort er ook bij. Het is een prachtig appartement, een bed in de woonkamer tegen het balkon aan maar ook een aparte slaapkamer, 2 badkamers en een goed uitgeruste keuken. Maar het fijnst is natuurlijk het balkon met zicht op de Deschutes River die met veel kabaal voor de deur stroomt! Daar hebben we dan ook de rest van de tijd gezeten.