18 en 19 December: Amsterdam - Chicago - Houston - Denver

We vertrokken zoals meestal de dag voor de vlucht al naar Schiphol, zodat we op het gemakje kunnen doen en niet bang zijn onze vlucht te gaan missen. Deze keer hadden we nog een koffertje extra, maar we nemen ook heeeel veel mee!

Eerst de bus in voor een half uur naar station Den Bosch, vervolgens de trein naar Schiphol en dan de shuttlebus naar vdValk waar we rond vijf uur aankwamen. Die kamers zijn prachtig, alleen de badkamer vinden wij bijzonder gemaakt, gericht op de bedden met een deur van het toilet die niet eens sloot. We dronken nog een drankje in de bar, het hele hotel is opgeknapt en is erg mooi geworden trouwens. De volgende ochtend onze ogen uitgekeken in de enorme ontbijthal, bizar veel ruimte wat heel fijn is natuurlijk.

Met de shuttle van 8.00 uur naar Schiphol vertrokken in een typisch Nederlands weertje, donker, regen en wind.  Inchecken, douane en security verliepen prima en voor we het wisten waren we aan het boarden. Het vliegtuig vertrok 10 minuutjes later en had ook geen wind mee zodat we uiteindelijk ook 10 min later landden in Chicago. Daar kregen we bij het vliegtuig al een kaart op naam met boardingpassen uitgereikt, fel gekleurd waarop stond ‘express connection’.

Mooi dachten wij dat gaat ervoor zorgen dat we onze vlucht nog halen! Dus snel naar de douane gelopen.. bam we konden aansluiten in een gigantische mensenmassa. We hebben nog aan de enige persoon die daar het verkeer regelde onze kaart voor d’r neus laten zien maar helaas die had er geen boodschap aan. Toen werd ons al duidelijk dat we onze aansluiting zouden gaan missen, we moesten immers de koffers nog ophalen en opnieuw inchecken na de douane plus ook nog door security. Al met al stonden we na heel veel wachten in de zoveelste rij om onze vlucht te laten omboeken. De vrouw achter de balie kon ons alleen nog die avond in Denver laten aankomen als we via Houston zouden vliegen… anders werd het de volgende dag. Pfff wat baalden we.

We hebben wat gegeten en zijn maar gaan bellen naar het hotel dat we waarschijnlijk pas rond 0.00 uur zouden aankomen, Tes heeft voor ons naar Sixt gebeld. Die bleken tot 0.00 uur open te zijn dus als alles goed zou verlopen konden we nog net onze huurauto ophalen. Na een paar uur wachten konden we instappen voor de vlucht naar Houston, we zaten niet bij elkaar maar dat maakt je dan al niks meer uit! Onderweg heeft Eddy nog eerste hulp verleend aan iemand die om onduidelijke redenen viel en met zijn hoofd tegen een plaat achterin het vliegtuig klapte. Daar kwam ook een dokter bij (die altijd magisch aan boord zijn), het viel allemaal nog wel mee gelukkig al stond de brancard wel klaar na de landing.  Wij dachten al ‘oh nee zal je zien dat we weer terugvliegen ofzo’!

In Houston hadden we een uurtje de tijd voor we dan eindelijk naar Denver vlogen! Het weer was prima en de beloofde turbulentie heeft zich niet laten zien gelukkig.  We hadden ook wind mee en waren 20 minuten vroeger dus jippie dan was de kans dat we nog voor 0.00 bij Sixt waren ook groter. Met onze verzamelde bagage snel naar de shuttle van Sixt gelopen, de waarschijnlijk laatste van die dag vertrok om 23.30 met een chauffeur die wel zin had in een laatste ritje haha, we reden bijna in een disco met speciaal voor ons uitgezochte loungemuziek 😊 23.45 bij Sixt binnen, alles uitgestorven natuurlijk. We kregen een upgrade mee dus dat vond Eddy niet erg, een Toyota 4Runner dus de vraag of al onze koffers in de RAV4 zouden passen is niet meer van toepassing haha.

Dus uiteindelijk in het hotel aangekomen en zo snel als mogelijk was op 1 oor gaan liggen! Dat was me het dagje wel met een aankomst 6 ½ uur later dan gepland maar we zijn er!