16 juni: Williams (AZ) – Grand Canyon (AZ)

‘The Man, the Myth, the Legend’ overlooking te South Rim

Deze dag zijn we weer lekker op tijd opgestaan en hebben een prima ontbijt op in ons hotel. Er waren wat weinig tafels in de ontbijtruimte maar dat zijn we wel gewend van de vorige reizen. Gelukkig konden we een tafel bemachtigen.

Eddy blijkt heel aantrekkelijk geweest te zijn voor een mug want hij ontdekt elk half uur wel een nieuwe bult dus dat is niet echt lekker.

We hebben ruim een uur gereden, nog een stukje Route 66 en verder een zogenaamde ‘scenic byway’ tot aan de Grand Canyon waar we om 10.00 arriveerden. Voor de tweede keer stak er op de weg voor ons een coyote over maar helaas weer te laat voor een foto!

Bij de South Entrance kochten we een ‘America the Beautiful pass’ waarmee we toegang hebben tot alle nationale parken hier, dat is een stuk voordeliger dan elke keer een losse entree kopen. Parkeren kon dicht bij het Visitor Center. Na het bestuderen van de kaart met shuttle bussen zijn we op pad gegaan.

We zijn de hele South Rim wel afgegaan, deels met de bus maar ook stukken gelopen waardoor er hier en daar wat verbrandingsverschijnselen te zien zijn.

Om de een of andere reden hebben het punt waar we 5 jaar geleden waren voor de zonsondergang nog niet ontdekt, terwijl we dan wel weer nieuwe stukken gezien hebben zoals de Colorado rivier. Door onze nieuwe telelens kun je op sommige delen prachtig inzoomen!

Ingezoomd op de Colorado River

Uiteindelijk waren we om 16.30 in onze cabin, we slapen deze keer midden in het park en hoeven maar 30 seconden te lopen om een spectaculair uitzicht te hebben. De zogenaamde ‘Historic Cabin’ valt ons nog reuze mee, het is eigenlijk een hotelkamer maar dan als houten huisje. Geen airconditioning maar volgens internet zal het hier ‘s nachts rond de vijf graden worden (2000 meter hoogte) dus als het goed is missen we die niet al is het nu nog 34 graden. Verder ziet het er keurig uit!

We gaan zo nog beslissen waar we de zonsondergang gaan zien, misschien hier naast de cabin of toch naar een ander uitzichtpunt. Morgen gaan we extreem vroeg opstaan, om 4 uur willen we naar het visitor center rijden om om 4.30 de bus naar Yaki Point te nemen. Daar schijnt het nog wat rustiger te zijn dan andere bekende punten. Pfieuw.. eens kijken hoe leuk we dat morgenvroeg nog vinden maar hoe mooi zal dat zijn!!!

Daar zullen we dus de zaklamp hard nodig hebben, het zal nog helemaal donker zijn als we aankomen en aan relingen doen ze hier niet langs de canyon dus…

Na de zonsopgang zullen we terug naar de cabin gaan om te ontbijten om vervolgens richting Page te rijden met vele stops onderweg. Internet is niet echt super en we kunnen maar 1 apparaat tegelijk verbinden… maar het lijkt erop of de foto’s door zullen komen.

Vandaag reden we 105 kilometer.

Overnachting: Bright Angel Lodge & Cabins, Crand Canyon

Previous

17 juni: Grand Canyon (AZ) – Page (AZ)

15 juni: Goodyear (AZ) – Williams (AZ)