26 juni: Springdale (UT) – Mesquite (NV)

We hebben een soort van lekker geslapen, vannacht maar geprobeerd de airco aan te zetten zodra we wakker werden van de warmte… dat betekende 4 loopjes uit bed. We zijn niet vaak (misschien 1 keer) later dan 7.00 wakker geworden, ook vanmorgen was dat weer het geval. Lekker ontbeten met een soort ei- en vleespatties (patties zijn hier ronde dunne plakjes die bijv op een hamburger gebruikt worden), lekkere verse melk, yoghurt etc. Weer buiten in de schaduw op het terrasje gezeten, we zijn de enige die van het uitzicht willen genieten blijkbaar!

Na het inpakken hebben we helaas afscheid genomen van Zion’s prachtige bergen en kleuren om op weg te gaan naar Arizona en daarna Nevada om het laatste deel van deze reis door te brengen. De klok ging voor ons een uur terug waardoor het tijdsverschil met Nederland nog een uur extra is, het is in Nederland 9 uur vroeger.

Joshua tree

In Arizona hebben we een stop gemaakt in St. George, een grote plaats waar we even bij Ross Dress for Less hebben gewinkeld, altijd leuk om het een en ander in te slaan . Waarschijnlijk moet er nog een extra reistas worden aangeschaft om alles wat we hier gekocht hebben naar Nederland te kunnen vervoeren (ook al denkt Eddy nog steeds dat alles in de koffers gaat passen)! We keken nog bij een paar winkels en Inge heeft bij een Smoke Shop (flink prijzige) flesjes liquid voor de e-sigaret gekocht. Leve internet om adressen op te zoeken, al hebben we nog nauwelijks plezier gehad van de prepaid kaart die we kochten. We hebben het nog nagekeken, het bereik blijkt best slecht te zijn, in ieder geval in de meestal dunbevolkte gebieden waar veel National Parks gelegen zijn. Vandaar verder gereden naar Mesquite, waar we slapen de komende 2 nachten.

We bezochten een Walmart om nog een voorraad water en ook avondeten in te slaan en ook weer een paar dingen om mee naar huis te nemen zoals wat lekkere kruiden. Je raakt er niet uitgekeken en Inge zou echt een hele koffer kunnen vullen alleen uit de supermarkt. Gelukkig heeft ze haar ‘geweten’ vlak naast zich lopen

Op de parkeerplaats van Walmart waren we bezig om het adres van ons hotel te vinden en in de Garmin te zetten, komt er te staan dat het nog 550 meter is…. Eddy kijkt recht vooruit en jawel we kijken er tegen aan op een heuvel haha. We waren lekker vroeg, 14.30 maar konden al inchecken. Het is een heel mooi hotel, ligt misschien net iets te afgelegen waardoor we voor een leuke prijs deze prachtige suite geboekt hebben! Hier vermaken we ons wel 2 dagen!

Onze suite

Na het installeren zijn we naar het zwembad gegaan, een nieuw zwembad wat pas 2 weken geleden is open gegaan. Ook al is het hier nu (om 18.00 uur) nog 110 gr Fahrenheit (= 43.33 graden Celcius), de woestijnwind waait heel erg hard waardoor het voor even in de schaduw of beter nog in het water vol te houden is en we ons er heerlijk een uurtje hebben vermaakt! We zijn zelfs de hot tub nog ingegaan, Eddy dacht hem aangezet te hebben maar bleek dat hij de gigantische vuurschaal bij een zitje ernaast aan had gedaan! Het is hier super mooi in ieder geval!

Vandaag reden we 163 kilometer.

Overnachting: Holiday Inn Express Hotel & Suites, Mesquite

Previous

27 juni: Mesquite

25 juni: Springdale (Zion NP)