25 juni: Springdale (Zion NP)

Na een wat onrustige nacht vanwege de airco die nog meer lawaai maakt dan een vliegtuig en een prima ontbijt wat we buiten op het terras hebben genuttigd, zijn we per bus in ca 10 minuten het park in gegaan naar het visitor center en het beginpunt van de shuttle service die door Zion NP rijdt. We hadden van te voren al gekeken welke trails we wilden lopen vandaag, er is heel veel te doen en zien hier in ieder geval! Omdat wij geen gevorderde hikers zijn en het dik in de 30 graden is kozen we voor gemakkelijke routes. Bij het vertrekpunt van de shuttle bussen was er een wachttijd van  30 minuten, de bussen kwamen een paar minuten na elkaar maar het was een flinke rij! Er werd ook gezegd dat je er rekening mee moest houden aan het eind van de dag dat je dan ongeveer 1 uur wachttijd zou hebben om de bus terug te kunnen nemen. De route die de bus neemt mag je niet met de auto rijden trouwens.

We hebben als 1e de ‘lower emerald pool’ bezocht, een wandeling heen en terug van ongeveer een uur met mooie uitzichten waarbij je als eerste de Virgin River oversteekt, een bosachtige omgeving en uiteindelijk een (kleine) waterval die hoog boven je van de rotsen komt. Gewoon een erg mooie wandeling in ieder geval!

Bij Lower Emerald Pool

Terug gekomen hebben we een sandwich bij het restaurant gekocht (je betaald zo $ 7,50 voor een zeg maar dubbele boterham met tonijn en sla) die we lekker buiten opgegeten hebben. Daarna zijn we de shuttlebus weer ingestapt met het plan naar ‘The Narrows’ te hiken, hier is Zion het bekendst om. Handig dat de chauffeurs in de shuttlebussen in de verschillende NP’s altijd de bezienswaardigheden vertellen tijdens het rijden, zo kwamen we langs ‘Angels Landing‘, de moeilijkste trail in Zion NP waarbij je uiteindelijk zo hoog uitkomt dat er vroeger gezegd werd dat er alleen Angels konden komen. We zagen in de verre verte mensen lopen, langs afgrijselijk steile afgronden. Dat gaat voor ons een stapje te ver!

We stapten uit bij de laatste stop van de bus, waarna we aan de ‘Riverside Walk trail’ begonnen. Ondanks het wat drukke wandelpad hebben we genoten van de hoge rotsen om ons heen, de rivier waar je op meerdere plekken naar toe kon lopen, de hangende tuinen die hoog boven je zomaar uit de rotsen groeiden.

Jammer was dan wel dat wij ons niet zo goed hadden voorbereid als we dachten want aan het einde van het pad bleek dat je, voor je the Narrows in zou gaan, al water-waterbestendige schoenen had moeten hebben. Wij dachten dat je eerst door the Narrows zou komen en dan pas het water in zou moeten…. super balen want dat hadden we heel graag gedaan, tussen rotsen van 600 meter hoog die een paar meter van elkaar af staan doorlopen. Op blote voeten was geen optie, je moet  het water door en gladde stenen over, door de rivier die tot boven je knieën komt dan en hard stroomt. Later zagen we ook dat je op een aantal plekken waterschoenen kon huren of kopen. Dus helaas, we zijn weer rustig terug gaan lopen met hier en daar een stop om al dat moois op een foto vangen..

Aangekomen bij de bus zijn we in 45 minuten terug naar het beginpunt gebracht, zo warm dat we bijna van de kunststof stoeltjes in de bus afgleden. Vandaar terug naar het hotel, we zijn nog lekker even gaan zwemmen en hebben een wasje gedaan. Al met al is Zion een ontzettend mooi park, je kunt er prachtige wandelingen maken. We willen hier zeker nog een keer terug komen!

Vanavond hebben we gegeten in Zion Pizza & Noodle, een restaurant een kleine kilometer verderop. Ze staan blijkbaar goed bekend en het was er dan ook erg druk. We bestelden onze 1e pizza tijdens deze vakantie, met een soda erbij zoals hier alle softdrinks heten. Deze mocht je onbeperkt bij gaan vullen met ijs, water of cola etc. en dat is niet verkeerd voor die paar dollar terwijl je buiten nog steeds wegsmelt!

Tijdens het lopen naar het restaurant hebben we ons weer verbaasd over de schitterende omgeving waar we zijn. Je went er zo snel aan!

Previous

26 juni: Springdale (UT) – Mesquite (NV)

24 juni: Bryce Canyon (UT)– Springdale (UT)