1 juli: Las Vegas

Na ons vrij laat naar bed gaan gisteren werden we vanmorgen pas na 8 uur wakker. We kozen ervoor om het brunch buffet hier in het hotel te bezoeken om te ontbijten en lunchen tegelijk. Alles is in 1 ruimte, ontbijtbuffet vanaf 7.00 – 11.00, lunch van 11.00 – 16.00, brunch van 07.00 – 15.00 en diner van 15.00 – 22.00 uur. Als jij het nog snapt? We kwamen tot de ontdekking dat het meeste gewoon de hele dag te verkrijgen is, vanaf de ochtend dus ook garnalen, gefrituurde kip en noem maar op. Vandaag (en de rest van de dagen t/m ‘the 4th of July) kreeg je er wel champagne of een mimosa cocktail gratis bij. Dus Inge in de rij, wat we niet wisten is dat je hier altijd je i.d. moet laten zien haha ook al ben je dus 47, je moet gecheckt worden . Ook mag je geen glas voor je partner meenemen, 1 per persoon and that’s it.

We pakten de koffers verder alvast in voor zover mogelijk (Inge zoekt uit en Eddy klaagt en pakt in natuurlijk omdat zelfs de wegwerp plastic zakjes mee moeten naar huis) en hingen voor vandaag het ‘niet storen kaartje’ aan de deur zodat we een keer niet alles weg hoeven te ruimen want na 3,5 weken raak je dat wel een beetje beu.

Tussen de middag konden we ook inchecken voor onze vluchten morgen en de boarding passen hebben we bij een kiosk in het hotel geprint (ooooh wat zal het afzien zijn zonder die heerlijke ruimte in de business class tijdens de heenvlucht!) Ook hebben we nog een paar dollars in een van de honderden gokmachines gestopt, heel interessant kijkend alsof we snapten wat we deden terwijl we zo laag mogelijk inzetten ($ 0,09 cent per spin haha). Afijn die zijn we ook weer kwijt in ieder geval!

We zijn nog even naar het zwembad gegaan, je moet het toch even gezien hebben. Natuurlijk zoals we al verwacht hadden puilde het uit met jonge mensen die aan de randen in het water rondhangen met grote cocktails en Bud Light biertjes. Wij vonden de enige op dat moment vrije bedden, naast de DJ . We dreven even rond in het 3 ft diepe bad, 1 van de 4 trouwens, maar zijn er toch maar weer snel uitgegaan (het was natuurlijk een schok voor ons na dat soort privé zwembad in Mesquite!). Gelukkig kwamen er wat goede nummers en was het niet al te erg om zo dicht bij de beats te zijn  Er was nog een jonge dame onwel geworden waarvoor er uiteindelijk 11 mensen uitgerukt waren voor ze op een brancard werd afgevoerd. Die hebben wat te doen hoor hier in Sin City! In de 3 kwartier dat wij weg waren hebben we allebei onze literfles water alweer leeggedronken tijdens het zonnen.

We hebben een route uitgestippeld om straks naar de T-mobile arena die hier tegenover is te lopen, Inge zag toevallig dat Rammstein vanavond daar een concert geeft, de favoriete band van Nathasja, die liet weten nog heeeeel graag een tour shirt van ze te willen hebben. We gaan in ieder geval kijken voor haar. Daarna lopen we naar een Steakhouse om onze laatste avondmaaltijd in de VS te nuttigen voor we weer overgaan op heelwatgezondervoorjelijfenleden eten voor de komende vele maanden

De arena, met alle vrachtwagens die arriveerden voor het concert

Inmiddels zijn we weer terug na opnieuw vele meters gelopen te hebben in nog 39 graden. Dat is een aanslag op je lijf! Na een half uur lopen kwamen we bij de Arena aan, ondertussen al vele concertgangers herkend  die hier rondlopen.

Eddy herkende al snel een witte tent met een hele lange rij mensen ervoor als de plek waar de shirts verkocht werden, we liepen er nog even naartoe (we vielen heeeeeelemaal niet op in onze kleurige toeristenkleding haha) en ja dat klopte. We hebben even staan twijfelen, maar de rij was echt mega lang en zoals alle rijen die we hier tegenkomen gaat dat heel langzaam. We zijn toch nog even een eindje verderop gaan zitten om te kijken wat er gebeurde als om 18.30 de deuren open zouden gaan…. niks dus de rij bleef net zo lang zo niet langer. Dus sorry Nathasja we hebben geen shirt voor je! We hadden het heel leuk gevonden als het zomaar gelukt was. Als je de foto bekijkt (klik erop om hem groter te maken) zie je de rij zelf wel!

De rij met mensen die een shirt wilden kopen

We zijn weer langzaam terug gewandeld via allerlei hotels om uiteindelijk bij Outback Steakhouse terecht te komen waar we heerlijk gegeten hebben. Vandaar weer de hitte in en naar ons hotel terug gewandeld. We moesten nog een laatste keer een gokje wagen en we lieten hem eens flink uit de broek hangen met $ 10 !! We hadden een goeie automaat want na een half uur hadden we daar $ 39 van gemaakt!!! Dat geld hebben we laten uitbetalen, zodoende hebben we deze dagen nog een beetje winst gemaakt ook. De apparaten werken alleen met briefgeld en als je je winst wil laten uitbetalen print je daarvoor een ticket uit de gokkast die je weer in een automaat stopt om je geld cash te krijgen.

We zitten nu voor de laatste keer voor ons raam, kijken naar de vele kleuren, taxi’s, hotels en noem maar op en besluiten dat het toch leuk blijft om dit een paar dagen te ervaren. Alleen Inge’s voeten denken daar op dit moment heel anders over!!!

Morgenochtend gaan we rond 10.00 richting het vliegveld om de lange reis naar huis aan te vangen. Ergens onderweg zullen we de tijd 9 uur vooruit zetten!  Oorspronkelijk zouden we vandaag terugvliegen, maar al in november, een maand nadat we de tickets en het hotel in Las Vegas geboekt hadden kregen we bericht van een vluchtwijziging naar een dag later.

Iedereen bedankt voor het meelezen en de reacties, voor ons was het een super vakantie en vast niet de laatste in Noord Amerika! Ons verslag van de reisdag volgt nog natuurlijk.