14 Augustus: Dayville (OR) - Madras (OR)

We vertrokken op ‘t gemakje, vandaag stond de John Day Highway op het programma die ons tot de volgende camping zou brengen. We reden al snel het Painted Hills gebied in en halverwege onze route kwamen we aan bij de bekende gekleurde rotsformaties en namen de afslag ernaar toe. Het laatste stukje weg was een soort grindpad met kuilen, daar kropen we rustig over met onze bijna 10 meter lange camper tot we boven waren bij een parkeerplek vanaf waar we nog een pad konden lopen wat een mooi uitzicht gaf over het landschap. We wisten al dat het het mooist zou zijn om later in de middag of vroeg in de ochtend een bezoek te brengen omdat dan de kleuren mooier uitkomen, maar ja dat moet wel in je reisschema passen.

Alsnog wat het erg mooi om te zien! We reden de 6 miles lange weg weer terug na deze mooie stop. Verder passeerden we het Ochoco forrest en devide, maakten een stop hoog boven een meer om even koffie te zetten en waren we blij dat we onderweg even internet ontvangst hadden al was het maar kort en niet bijster snel. Een eindje voor Madras kwamen de besneeuwde vulkanen in zicht waar deze streek bekend om staat, onder andere Mt Hood en Mt Jefferson. Op de akkers zagen we hoge rookpluimen, althans dat dachten we dat het waren, het bleken stofwolken te zijn van machines die op het land aan het werk waren. De stof stijgt in een kaarsrechte pluim omhoog op, misschien wordt er wel bewust op dagen geoogst dat dit gebeurt dachten we. Anders zou dat stof over alle wegen hangen.

Eenmaal in Madras aangekomen zochten we een Safeway (supermarkt) op, we hadden nog tijd over voor we de camping op mochten en hebben rustig rond gekeken plus weer wat voorraad ingeslagen. Ook dit was weer een hele grote supermarkt al stelt het vergeleken bij de Walmart supercenters niet veel voor. Bijna alles wat je er kon kopen was goedkoper als je een klantenkaart had, die heeft Eddy dus even laten maken.

De weg naar de camping voerde ons langs het Pelton Reservoir- een aangelegd stuwmeer met aan 1 kant mooie rotsachtige heuvels en aan de andere kant de camping,. De plekken voor RV’s zijn vaak geasfalteerd precies waar je de camper kunt zetten, zo ook hier. Toch hebben we vaak 1 of meer plankjes onder de wielen nodig om hem wat gelijk te zetten. Meestal springt Roberto naar buiten als Eddy achteruit inparkeert om aanwijzingen te geven. Het is flink warm hier en we hebben weinig meer gedaan dan kaarten en internet zoeken haha dat bleek er dus niet te zijn, zelfs geen ontvangst om te bellen.

We aten garnalen-spiesen en een stuk zalm wat we als test gerookt hebben in de BBQ, met knoflookbrood uit de oven (er zit gewoon een volwaardige gasgestookte oven in de camper) en worteltjes. Natuurlijk ging het vuur ook weer aan, hier is geen restrictie zoals op onze vorige camping wel het geval was.

Vandaag reden we 264 km.

Overnachting: Pelton Park, Madras

Previous

15 Augustus: Madras (OR)

13 Augustus: Fruitland (ID) - Dayville (OR)