23 Augustus: Hammond (OR) - Sea Tac (WA)

Astoria-Megler Bridge

We bespraken gisterenavond al hoe laat we vandaag wilden gaan rijden, de rit naar het vliegveld in Sea Tac waar Elise haar vlucht terug heeft geboekt zal nog zo’n 3 uur in beslag nemen. Dus op tijd opgestaan, de nodige dingen afgewerkt en daar zaten we weer voor de laatste lange rit. We reden vanuit de plaats Astoria over een brug die over de Columbia River loopt, waar we halverwege deze rivier de staat Washington binnen kwamen.

Het eerste deel van de route was schitterend, een rustige prachtige weg langs waters en bossen.

Onderweg hebben we nog getankt (met de bijbehorende stop om koffie of wat anders te kopen) en al snel kwamen we helaas in het drukkere verkeer terecht. We zijn al met al nog wel een 45 min extra kwijt geweest daardoor, gelukkig heeft Elise een binnenlandse vlucht en hoeft ze er geen 3 uur van te voren te zijn! Aangekomen bij het vliegveld bleek net als in Portland dat het parkeren van ons gevaarte echt niet ging lukken, 25 ft was de maximale lengte zelfs op parkeervakken voor ‘oversized vehicles’, we reden wat rondjes en hebben Martijn en Elise ergens bij een shuttle-bus eruit gegooid. Dat bleek dat toevallig een prima plek want ze waren samen alsnog snel bij de vertrekhal. Door de haast was er weinig tijd voor ze om afscheid te nemen, misschien maar goed ook want leuk is het natuurlijk niet als je weet dat je elkaar weer zoveel maanden niet zult zien! Elise dus nu op weg naar huis, een duidelijk teken van het naderend einde van onze vakantie!

Wij hoefden nog maar een klein stukje te rijden naar onze ‘gezellige’ camping, een KOA in Sea-Tac vlak langs de weg die eruit zag als een soort parkeerplaats. Nou ja dat wisten we van te voren, hier zijn we alleen om alles in te pakken en de camper gereed te maken voor het inleveren morgen. Een laatste was werd gedraaid zodat Tes en Roberto met redelijk schone kleding hun volgende reisdeel kunnen aanvangen. Dat inpakken zorgde wel even voor ‘hoe gaan we dat weer allemaal in koffers en backpacks krijgen’ momentjes maar ook dat kwam weer goed. We aten en dronken van alles en nog wat van wat er nog over was, staken de laatste keer de BBQ aan en zaten gezellig aan tafel tussen onze camper en die van de buren ingesloten 😉

Vandaag reden we 306 km.

Overnachting: KOA Seattle/Tacoma, Kent

Previous

24 Augustus: Sea Tac (WA) / Terugreis

22 Augustus: Hammond (Fort Stevens SP)