24 Augustus: Sea Tac (WA) / Terugreis

Na een laatste nacht in ons huis op wielen stonden we vroeg op, we hadden alle laatste dingen nog om in te pakken en het een en ander schoon te maken. Vroeg wakker waren we anders ook wel geworden want het is een leven van jewelste met een drukke weg naast je hoofd! Een deel van de spullen en voorraad werd in een krat gezet om bij Apollo achter te laten zodat andere mensen net als wij deden plezier van kunnen hebben, veel moest toch weggegooid (tenminste wat Tessa niet nog snel in een extra tas kon proppen haha, naast hun mega zware backpacks en rugtassen kan er nog meer mee). We aten onze laatste eitjes met bacon en waren om 8.45 klaar voor vertrek.

De rit duurde ongeveer 45 minuten, voor aankomst hebben we nog getankt want de tank moet vol afgeleverd worden. Alle andere tanks hadden we leeg gemaakt, hier zorgden Eddy en Roberto steeds voor tijdens de vakantie. Bij Apollo aangekomen liep Eddy een rondje met de inspecteur, alles was verder prima gelukkig en of het binnen schoon was werd niet eens naar gekeken.

We waren nog aan het twijfelen over ons vervoer naar het vliegveld, een Uber XL zou waarschijnlijk te weinig ruimte hebben voor 5 mensen met heeeel veel bagage. Gelukkig bleken ze bij Apollo een shuttlebusje te hebben wat ons voor niet heel veer meer naar het vliegveld kon brengen. Daar hebben we nog een minuut of 40 op gewacht uiteindelijk en zijn toen in 3 kwartier naar Sea-Tac airport gebracht.

Tja en toen was het zover, nadat we de koffers hadden ingeleverd stond er opnieuw een afscheid op het programma. Tes en Roberto hebben een werkvisum voor een jaar voor Canada dus hebben op het moment nog geen vaste plannen voor hun terugkeer. Ze reizen straks naar Vancouver waar ze een paar dagen blijven en hebben daarna voor de eerste maand een appartement in Calgary gehuurd. Een afscheid blijft niet leuk, zeker niet omdat we deze weken zo close hebben doorgemaakt. Hoe heerlijk het is om iedereen zo dicht bij je te hebben en hoe lastig zal het de eerste dagen weer zijn als er zo’n afstand tussen zit. Na alle veiligheidsadviezen van mijn kant (pas op met rijden als er sneeuw en ijs ligt, denk aan de beren etc.), Roberto die nog 1 keer ‘hè Ing’ kon zeggen waar hij en Eddy veel plezier in hadden tijdens de vakantie, waren de knuffels aan de beurt met de automatisch komende tranen en liepen we ieder een andere kant uit.

Martijn, Eddy en ik zijn de rij in gegaan voor security, dat verliep redelijk snel waarschijnlijk was het minder dan een uur. Al met al waren we bij de gate toen het boarden ongeveer begon en waren we blij te horen in het vliegtuig dat we nog wat tijd zouden inhalen zodat de vlucht iets korter zou duren. Wat een zit is het toch opgepropt tussen al die stoelen. Je moet er niet aan denken waar Roberto zijn lange benen moet laten als wij daar al moeite mee hebben! De overstap in Londen verliep ook prima en vroeg in de ochtend stonden we in weer in de chaos op Schiphol. Martijn kon om 11.45 de trein naar Delft nemen en wij stapten even later in een andere trein. Op dat moment, als je ook met alle koffers moet slepen (we hadden nog steeds net als op de heenweg 2 hele grote koffers, 1 giga reistas op wielen die niet werken en allebei 2 stuks handbagage) ben je echt geradbraakt. We hadden onze nacht overgeslagen (vanwege 9 uur tijdsverschil) zoals we die gewend waren in de USA dus dat begonnen we wel te merken. Er zou voor ons 1 overstap zijn, die maakten we ook maar in de volgende trein die rechtstreeks naar Vlissingen zou gaan kregen we in Dordrecht te horen dat er een seinstoring was waardoor we uiteindelijk nog 2 x extra moesten overstappen.. jeeeh fijn! De ogen vielen dicht tijdens het reizen zonder dat we er iets tegen konden doen haha. In Middelburg aangekomen hebben we maar makkelijk een taxi genomen. Thuis hebben we gedoucht en een was aangezet, een dansje gedaan voor ons snelle internet en we probeerden nog even wat tv te kijken maar moesten om beurt elkaar wakker maken 😉 Dus om 19.15 was het gebeurd en lagen wij in ons eigen goddelijke bed!

Al met al hebben we zeker een heerlijke vakantie gehad, verliep alles heel soepel met elkaar en was het super gezellig. Het rijden in de camper zorgde niet voor heel veel plezier, of het nou was omdat je niet veel zag, elkaar niet verstond, gestresst werd van mijn gemopper of je afvroeg of je ergens kon draaien of parkeren, pasta van de vloer moest opruimen of andere dingen die door een bocht of stop wegvlogen, tel dat bij elkaar op en wij weten dat we hier niet snel meer voor zullen kiezen met meer personen. Misschien nog eens met z’n 2en maar dat zien we dan wel weer!

Op deze laatste reisdag reden we 39 km en daarmee komt het totaal aantal gereden km’s op 4416.

Iedereen bedankt voor het meelezen!

23 Augustus: Hammond (OR) - Sea Tac (WA)