4 Augustus: Coeure d’Alene (ID)- Hall (MT)

Vanmorgen was het vroeg dag want de heren (en Tes) hadden besloten dat ze de F1 race wel via allerlei omwegen op de telefoon van Roberto konden kijken, vooral nu Max Verstappen pole-position had gehaald. Hij begon om 6.00 uur, ze zaten gezellig aan tafel naar een telefoonscherm te kijken terwijl ik de koffie aan zette.

De nacht was trouwens erg fris, helemaal niet erg natuurlijk. Iets later hebben Tes en ik het ontbijt gemaakt wat vandaag bestond uit bacon en roerei op toast, het werd dankbaar aanvaard en genuttigd tijdens de nodige oh’s en ah’s over de gebeurtenissen tijdens de race 😉 Al vroeg ging de telefoon, een Nederlandse medewerker van Apollo RV belde om te vragen of alles mbt tot de piep was opgelost. Nogmaals alles nagelopen, mocht het toch weer gebeuren kunnen ze ons een afspraak bij een garage geven ergens langs onze route. Na de race kwam alles wat los lag in de camper weer op zijn plek en na het aankleden zijn we weer op weg gegaan nadat we onze gisteren aangeschafte herbruikbare waterflessen hadden gevuld. De eerste dagen van deze reis rijden we best veel kilometers, vooral omdat we het liever daarna rustiger aandoen. Maar een kilometer of 340 is best te doen, er is tijd voor stops hier en daar en zolang we er geen gewoonte van maken om dagelijks boodschappen te doen zijn we ook op een mooie tijd op de camping.

We reden een korte tijd en hebben een tankstation uitgezocht in een gehucht waar we onze tank met 126L benzine (omgerekend € 0,90/liter) hebben gevuld, de pomphouder was superblij met bezoek en riep meteen dat we gratis koffie konden krijgen haha. We sloegen dat toch maar af want we wilden eigenlijk gewoon weer verder.. Hij kwam daarop met zijn eigen koffiekop aangelopen om Eddy te onderhouden tijdens het tanken :-) Weer op weg zagen we gewoon langs de interstate een chinook opstijgen, ik heb het even nagezocht het is een professioneel ‘heavy lift’ bedrijf die met chinook helicopters werkt. Leuk voor in Nederland als je bijvoorbeeld een dakkapel op je huis wil laten zetten 😁 We reden het Coeure d’Alene National Forest door, een mooie slingerende weg die ons naar de Lookout Pass bracht op 1450 meter hoogte. Je kunt er in de winter skieën. Een eindje verder zijn we de weg afgegaan en gestopt bij een rivier, wederom een steil zand/kiezel paadje naar beneden maar wel even mooi om te zien. Er zou ook een nest van een koppel bald eagles zichtbaar zijn, dit koppel komt al jarenlang terug naar hun nest maar ik heb het niet kunnen spotten helaas. Inmiddels waren we de staatsgrens van Indaho naar Montana over, de tijd sprong nog een uurtje verder dus nu 8 uur verschil met Nederland.

De volgende stop was een tankstation, nu niet om te tanken maar om lekkere koffie te kopen daar waren we wel aan toe. We reden net weer en jawel hoor daar was de PIEEEEP weer… gatverdarrie we dachten dat het over was. Dus hup weer een parkeerplaats gezocht en Apollo gebeld. De dame die aan de telefoon was heeft met een technisch medewerker alles doorgesproken en Eddy heeft weer elk ding nagekeken wat ze voorstelden. Ze snappen er ook niks van en stelden uiteindelijk voor dat we de propaan melder maar los moesten schroeven en de draden ervan doorknippen! We mogen op kosten van Apollo een CO-melder kopen want die schijnt daar ook bij in te zitten. Dat doen we morgen dan maar. Afijn toch meer oponthoud dan we gehoopt hadden. Ondertussen heb ik wat boterhammen gemaakt en rondgedeeld aan deze en gene, het was inmiddels 13.30. We vervolgden onze weg door het mooie Montana met zijn glooiende heuvels, veel black angus koeien en kolentreinen die soms wel 100 wagons meetrekken. Daar hebben ze dan wel 4 locomotieven voor nodig aan de voorkant plus nog 1 aan de achterkant.. mooi om te zien hoor maar als je moet wachten bij een spoorovergang.. haha dan sta je wel even!

We arriveerden om 16.15 op onze camping, op het veld waar wij nu staan staat nog maar 1 andere camper. We hebben ons zitje buiten gezet en zijn heerlijk onderuit gezakt in de stoeltjes. Ook bezochten we nog even de Boulder Creek (zo heet de camping ook) die je via een looppaadje kunt bereiken. Vanavond eten we wat in het restaurantje hier op de camping, een leuke houten blokhut waar we op het terras gingen zitten. Er zat 1 persoon in het restaurant terwijl het toch al 19.00 uur was dus we vroegen ons wel af waar alle mensen zijn zo in het hoogseizoen, maar we hebben gezellig buiten gezeten en een heerlijke hamburger gegeten (veel meer keuze was er ook niet). Morgen weer wat meer groente 😉 Het toiletgebouw hier bestaat uit 1 geheel, voor 1 persoon een toilet, wasruimte en douche. Lekker ruim in ieder geval zullen we maar denken!

Vandaag reden we 359 km.

Overnachting: Boulder Creek Lodge, Hall

Previous

5 Augustus: Hall (MT) - Livingstone (MT)

3 Augustus: Elum (WA) - Coeure d’Alene (ID)