28 Mei: Lone Pine (CA) - Pahrump (NV)

Vanmorgen stonden we op met een temperatuur van 20gr buiten. Op het gemakje opgestart en richting het ontbijt gewandeld wat voor ons prima was, als er roerei is zijn we al blij. Vleeswaren of plakjes kaas zijn we nog niet tegengekomen, wel kun je dan weer tortillas maken met oa geraspte kaas en salsa. Hier was zowaar metalen bestek in plaats van het plastic bestek wat nog overal volop gebruikt wordt.  Ook bij alle benzinepompen waar we drinken kopen is alles plastic. Maar eerlijk is eerlijk drinken uit een kunstof beker met een plastic rietje vinden wij geen straf 😇 Ons hotel heeft alle kamers als motel gebouwd dus je zet je auto voor je kamer. Heel fijn vinden wij.

Vandaag loopt onze weg door Death Valley, dit keer een andere weg dan die we al 2 keer eerder reden. Maar, 3 x is genoeg denk ik, het is toch ook weer voornamelijk lege landschappen met een paar mooie stops. Vandaag zagen we voor het eerst een strakblauwe lucht en de temperatuur in Death Valley liep op tot 41 gr.

Vrij snel waren we bij Father Crowley Vista Point waar je aan de rand staat van een canyon (Rainbow Canyon of ook Star Wars Canyon genaamd) die gebruikt wordt/werd om met vliegtuigen (en dan met name straaljagers) door te vliegen. Een spotters droom 😎 Maar helaas is er in 2019 een F18 super hornet tegen de wand van de canyon gevlogen, hierna is het vliegen voor military jets hier gestopt anders was dit toch wel reden om er nog eens heel wat tijd te besteden! Eddy spotte nog een auto die in het ravijn lag waar Martijn een foto van maakte, fijn plekje om van de weg te raken!

We stopten bij Stovepipe Wells, een nederzetting met een hotel en restaurant/giftshop. Weer een frisdrankje gekocht (nog steeds maar $ 1.79 voor een grote beker met ijs). Je kon hier ook tanken, dat komt boven de $ 5.30 uit dus wij sloegen even over. Voor het Memorial Day weekend was er ook een grote smoker neergezet (even speciaal voor Marcel) waar je best lekkere dingen kon kopen 😊

Even later reed een ambulance een stukje ‘de bush’ in en snel kwam er ook een traumahelikopter bij. Wij als gezond nieuwsgierige Nederlanders hebben ons ingehouden en zijn toch maar verder gereden want wij hadden gisteren onze portie al gehad.

Bij Zabriskie Point hebben we de korte wandeling omhoog gemaakt, ons afvragend of we het zonder water zouden redden want wat is hitte uitputtend 😅 een mooie overlook over de Badlands van Death Valley met op de achtergrond het Panamint gebergte.

Natuurlijk kon een stop bij de Mesquite Sand Dunes niet ontbreken, op onze slippers want wij gingen geen lastige wandelingen doen vandaag. Nou je moest het zand niet raken met je blote huid want je kreeg nog net geen brandwonden. Toeristen op en top zijn we en natuurlijk waren wij er na 10.00 uur 🙃

De laatste stop was Furnace Creek, waar we eigenlijk niks gedaan hebben, alleen een boterhammetje gemaakt. Hierna was het nog een uurtje naar ons hotel in Pahrump (Best Western Pahrump Oasis) waar ons een fijne ruime suite wachtte.  Pahrump is ook een bijzondere stad met 36000 inwoners van een net zo bijzonder soort. De huizen zijn ook wijd verspreid hier, prima als voor een one night stay maar langer zouden we niet persé hier willen blijven. Voor we aankwamen hebben we bij de Walmart een bak sla gekocht want daar is het wel weer tijd voor!

Snel uitgepakt en de airco op vol aan (want heet in de hotelkamer) en even later zaten Eddy en Martijn al de F1 race in Monaco te kijken, leve snel internet 😅 Vandaag reden we 269km, het is op dit moment (17.40 lokale tijd) 32 grC.

Overnachting: BW Pahrump Oasis, Pahrump

En natuurlijk hebben we ook nog een paar foto’s van de lege wegen gemaakt die we vandaag weer zagen, ze achtervolgen ons (of achtervolgen wij de wegen)!

Previous

29 Mei: Pahrump (NV) - Las Vegas (NV)

27 Mei: Ely (NV) - Lone Pine (CA)