19 juli: Grand Lake (CO) - Estes Park (CO)

Estes Park, CO

We waren weer op tijd wakker vandaag. Buiten was het afgekoeld tot een graad of 7 maar de zon scheen om zes uur al weer volop. kolibrie’s vliegen hier ook bij de hanging baskets die bij de kamers hangen. Na een ontbijt op onze kamer en het aankleed ritueel zijn we op het gemakje op pad gegaan richting de ingang van RMNP(Rocky Mountain National Park). Al snel zagen we een paar auto’s stilstaan (en we weten al dat er dan meestal wat te zien valt in de vorm van wildlife). We hadden geluk, een eindje van de weg af liep een grote eland met een jong rustig te grazen. Mooi moment, een groepje mensen die al fluisterend proberen een mooie foto te maken. De kleine hebben we niet goed kunnen fotograferen helaas.

We zijn via de Kawuneeche vallei, het visitorcenter en het kopen van de pas voor de Nationale Parken begonnen aan de Trail Ridge Road, een prachtige weg die meestal pas in juni open gaat en in september weer dicht is vanwege de vele sneeuwval. Langs de hele weg staan om de paar meter stokken van een meter of 5 hoog waar hier en daar nog een rood lintje bovenaan zit. Zo kan er gemeten worden hoe hoog de sneeuwmuur komt langs de weg en dat is hoog! De Trail Ridge Road is de hoogste compleet geasfalteerde weg in Amerika, onderweg bereiken we een hoogte van 3.713 meter! We zijn op veel plekken uitgestapt om te genieten van het uitzicht. Gek genoeg was het bijna nergens koud, alleen waaide het af en toe flink. Sneeuw (en ijs) lag er ook regelmatig, vreemd dat je in juli in Colorado in de sneeuw kunt staan.

Ook de oorsprong van de Colorado rivier is hier te zien, een dun riviertje nu maar 2 jaar geleden hebben we hem heel anders gezien in de Grand Canyon!
Bijna aan het eind van de Trail Ridge Road zijn we nog met een shuttle bus naar Bear Lake gereden, dit is dan weer het hoogste meer in Amerika wat met een auto te bereiken is.

De hele dag is het warm weer geweest, boven de 30 graden maar een prettige droge lucht dus geen zweetweer.

We zijn verder gereden naar Estes Park, wat erg toeristisch is. Ons zeer Amerikaans uitziend motel ligt een stukje buiten Estes Park, een rustige omgeving. Omdat we vrij vroeg in het motel waren zijn we vanmiddag nog lekker even gaan zwemmen in het zwembadje van het hotel, een drankje gedronken (Martijn moest zich met zijn Budweiser binnen verstoppen want tja, 20 1/2 is nog geen 21 jaar en stel je voor dat er per ongeluk gecontroleerd wordt) waarna we bij Subway een flatbread hebben laten beleggen met heerlijk veel groenten. We hebben die lekker buiten opgegeten en vervolgens zijn we bij de Safeway nog wat inkopen gaan doen. We kwamen langs het Stanley hotel, bekend van de film The Shining.

Als laatste zijn we op zoek gegaan naar de bevers die elke avond bij de Fish Creek Road te zien zouden moeten zijn, maar daar bleek gewerkt te worden aan de kleine rivier die langs de weg stroomt. Geen burchten te bekennen in ieder geval. Misschien heeft dat wel te maken met de flinke overstromingen die vorig jaar september in Estes Park geweest zijn. We kwamen nog wel een paar Elk’s tegen langs die weg, daar hebben we nog uitgebreid foto’s van genomen.

De kamer voor vannacht is prima, wat ruimer dan gisteren en de bedden iets breder… dat betekent wat minder last hebben van bepaalde personen die nogal wild bewegen in hun slaap ‘s nachts haha. De airco staat te loeien want het is hier nog steeds heerlijk warm buiten. Morgen willen we op tijd gaan rijden want er staan dan ruim 600 km op het programma richting Rapid City. We blijven daar wel 2 nachten gelukkig.

De foto’ s probeer ik morgenochtend te uploaden, internet is super traag hier!

Vandaag reden we 116 km.

Hotel: Peak to Peak Lodge, Estes Park

Previous

20 juli: Estes Park (CO) - Rapid City (SD)

18 juli: Denver (CO)- Grand Lake (CO)